Заклад дошкільної освіти "Малятко" с. Іванів
Іванівської сільської ради Вінницької області

НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА

Дошкільна освіта є невід’ємним складником та першим рівнем у системі освіти (нульовий рівень Національної рамки кваліфікацій), стартовою платформою особистісного розвитку дитини smiley.


Метою дошкільної освіти є забезпечення цілісного розвитку дитини, її фізичних, інтелектуальних і творчих здібностей шляхом виховання, навчання, соціалізації та формування необхідних життєвих навичок heart.


Діяльність закладів дошкільної освіти України у 2024/2025 навчальному році продовжується в умовах воєнного стану. Основними нормативними документами, які визначають особливості організації освітнього процесу, життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти та професійної діяльності педагогів є:


Під час підготовки до нового навчального року  слід врахувати:

Адже дотримання цих нормативних документів є важливою умовою для забезпечення стабільної та ефективної роботи закладу дошкільної освіти.


Одним із актуальних питань сьогодення залишається питання забезпечення доступності дошкільної освіти для дітей із сімей, що мають статус внутрішньо переміщених осіб (ВПО). Права таких дітей закріпленні в Законі України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб", який гарантує їм право на продовження здобуття дошкільної освіти на території інших регіонів України. Зарахування дітей із родин ВПО до ЗДО здійснюється відповідно до Положення про заклад дошкільної освіти з урахуванням методичних рекомендацій щодо зарахування, переведення та відрахування вихованців державних (комунальних) закладів дошкільної освіти в умовах воєнного стану


Питання безпеки — найбільш актуальне в період воєнного стану. Освітній простір ЗДО організовується з дотриманням максимальної безпеки всіх учасників освітнього процесу. Окремі питання організації безпечного освітнього простору визначено в листі МОН від 31.05.2023 № 4/1798-23 «Рекомендації щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти в літній період в умовах воєнного стану», листі МОН від 20.06.2023 № 1/8820 «Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів» та презентовано під час Всеукраїнського тижня безпеки, а також в інтерактивному Кейсі безпеки. Основні вимоги до облаштування укриття визначено в рекомендаціях ДСНС. Детальний опис організації безпечного простору в ЗДО представлено в листі МОН від 22.06.2023 № 1/8820-23. Для керівників розроблено Пам’ятку щодо організації роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності


Нормативною основою організації освітнього процесу в ЗДО у 2024/2025 н. р. є Базовий компонент дошкільної освіти, «Методичні рекомендації до оновленого Базового компонента дошкільної освіти».  Освітню діяльність планувати відповідно до наказу МОН «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності».

Основні вимоги до організації освітнього процесу в дистанційній формі визначено в листах МОН «Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні» 02.04.2022 № 1/3845-22, «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році» 27.07.2022 № 1/8504-22, Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів 20.06.2023 № 1/8820-23. 


Актуальним напрямом у формування соціально-громадянської компетентності дошкільників виступає національно-патріотичне виховання. Зміст освітньої роботи з даного питання в поточному навчальному році слід визначати відповідно до Закону України «Про основні засади державної політики у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності», «Концепції національно-патріотичного виховання в системі освіти», «Методичних рекомендацій до оновленого Базового компонента дошкільної освіти», листа МОН від 25.07.2016 № 1/9-396 «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах».


Для забезпечення права осіб з ООП на здобуття освіти в умовах воєнного стану Кабінет Міністрів України вніс низку змін до нормативно-правових актів, які регулюють організацію освітнього процесу для таких дітей. У листі МОН від 15.06.2022 № 1/6435-22 «Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами» надано роз’яснення про зазначені вище зміни, з урахуванням яких має здійснюватися організація освіти дітей з ООП у новому навчальному році. Крім того, про нові умови організації освітнього процесу для дітей з ООП, які навчаються в інклюзивних групах, викладено у листах МОН від 22.06.2022 № 1/6894-22 «Про методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в літній період», від 27.07.2022 №1/8504-22 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році». 


wink Перелік ігрового та навчально-дидактичного обладнання, що необхідні для оптимального оснащення освітнього процесу в усіх вікових групах закладів дошкільної освіти, де виховуються діти від народження до 6 (7) років затверджений Наказом Міністерства освіти і науки України від 19.12.2017 №1633

Приблизний перелік ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти


Листи МОН: 

Фото без описуФото без опису

 

 

 

+380 95 082 6420

Логін: *

Пароль: *