Наступність між дошкільною та початковою освітою
Наступність між дошкільною та початковою освітою – це забезпечення неперервності здобуття людиною освіти. Наступність в освіті необхідна для створення єдиного освітнього процесу, що логічно продовжується від дитячого садка до школи. Цей процес допомагає досягти цілісного розвитку особистості.
Під час навчання у дітей формуються базові компетентності – вміння, знання та навички, які необхідні для подальшого навчання та життя загалом. Володіння українською та іншими мовами, математичні навички, знання в галузі природничих наук, техніки або культури – цьому дитина навчається в молодшій школі завдяки тим компетентностям, що сформувались у неї в дитячому садку.
У дошкільному віці діти починають розвивати, зокрема допитливість, ініціативність, відповідальність, креативність, навички комунікації. Початкова освіта базується на цих навичках і поглиблює їх.
Перехід між дитячим садком і школою має бути поступовим, оскільки діти мають пройти період адаптації. Адаптація дитини буде значно легшою, якщо у перші роки навчання в школі будуть продовжувати та підіймати на інший рівень ту діяльність, яка була в дитячому садку. Наступність в освіті означає збереження основних видів діяльності дітей дошкільного віку в початковій школі, зокрема:
-
спілкування;
-
ігри;
-
рухова активність;
-
пізнавальна діяльність;
-
засвоєння господарсько-побутових навичок;
-
ліплення, малювання, аплікація, конструювання, слухання музики, спів, хореографія, театральна діяльність.
Педагоги дошкільної освіти мають бути ознайомлені з програмою початкової школи та вводити у свої заняття навчальні елементи, які підготують дітей до 1-го класу. Вчителі початкових класів також мають знати дошкільну навчальну програму, щоб використовувати її складові в адаптаційний період.
Інструктивно-методичні рекомендації щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти.
Лист щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти
Презентація "Дошкільник йде до школи: психологічний супровід"
https://mon.gov.ua/osvita-2/doshkilna-osvita-2/nastupnist-mizh-doshkilnoyu-ta-pochatkovoyu-osvitoyu
- Увага! Важлива інформація!
- Про нас
- Нормативно-правова база
- Простір дитинства
- Колективний договір
-
Прозорість та інформаційна відкритість
- Структура та органи управління закладу дошкільної освіти
- Статут закладу дошкільної освіти
- Сертифікат на провадження освітньої діяльності
- Стратегія розвитку закладу дошкільної освіти
- Освітня програма закладу дошкільної освіти на навчальний рік
- Освітні програми, що реалізуються в закладі дошкільної освіти
- Проектна потужність, ліцензований обсяг та фактична кількість осіб, які виховуються в закладі
- Кадровий склад закладу освіти
- Мова освітнього процесу
- Правила прийому до закладу дошкільної освіти
- Наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу
- Територія обслуговування, закріплена за закладом освіти
- Перелік додаткових освітніх послуг, порядок надання та оплати
- Розмір плати для батьків за харчування дітей в закладі
- Матеріально-технічне забезпечення закладу освіти
- Фінансова звітність
- Кабінет психолога
- Безпечне освітнє середовище
- Внутрішня система забезпечення якості освіти
- Інклюзивна освіта
- Поради фахівців
- Методична скарбничка
- Гурткова робота
- Медична сторінка
- Діяльність закладу освіти на період воєнного стану
- РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ НАСЕЛЕННЯ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ
- Організація харчування
- Готуємось до школи
- Звіт керівника
- Згода батьків на розміщення фото, відео та творчих робіт дитини у мережі Інтернет
- Найпростіше укриття